Dagens mest puckade formuleringar

Peter Molin jobbar på handlavin.se och de har publicerat ett blogginlägg med anledning av UNF:s ålderskontroller. Han säger att han ska polisanmäla en av UNF:s medlemmar för bedrägeri för att vi försökt köpa alkohol av handlavin.se. Han gör några missar
1. Det är inte bedrägeri att ange falskt personnummer som UNF:aren gjort. Det är möjligtvis urkundsförfalskning
2. Handlavin stoppade vårt köp och klarade alltså vår ålderskontroll. Vad är han så upprör över?
3. Hans agerande och uttalande i denna artikel säger allt om vilken nivå han ligger på.
Jag funderar på vad jag ska svara men vet inte vart jag ska börja. Det är så många felaktiga sanningar han står på och så många perspektiv som inte är relevanta så det går inte att skriva ett vettigt svar på under 10 sidor. Han sista mening visar lixom att vi står på olika planeter och aldrig kommer kunna förstå varandra.
"Vad är skillnaden mellan Systembolaget och MediaMarkt när det gäller att pressa priset på alkohol i samhället?"
Ja, kanske att man inte kan bli berusad, förgiftad eller beroende av en platt-TV.

Kommentarer
Postat av: Nils

Så härligt med folk som inte sitter på sina höga hästar och ser ned på andra :/ - och berättar hur andra människor ska känna sig i en viss situation.



Hade jag blivit polisanmäld och anklagad för brott samt blivit utsatt för att någon försöker få mig att begå brott hade jag nog inte heller varit så glad. Men vi har alla olika inställningar till livet.



//Nils

2011-12-03 @ 13:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback