Idag kl 06.49..

..ringer telefonen från privat nummer och jag svarar

FAKTA
Linda: hej det är linda (som jag alltid svarar, särskillt om det är okänt nummer)
Okänd Kille: ja hej hur är läget? (jag tänker förbrilt, vem är mannen, jag känner inte igen rösten, bara att spela med)
L: öh, jo det är bra.
OK: vad gör du?
L: jag sover (tänker igen, vem är han? pinsamt att inte känna igen folks röst, men vem ringer mig innan sju på morgonen?)
OK: aha, vad ska du göra idag? (shit tänker jag, jag kan inte säga vad jag ska göra, han kommer döda mig, jag måste ljuga ihop något. Jag är inte helt med på banan den här tidpunkten men ändå ganska snabbtänkt)
L: jag ska vara med cecilia och anton (påhittade kompisar, två namn som dök upp)
OK: vad tycker du om anton då?
L: vad är du ute efter?
OK: vaddå ute efter? Inget. (nu börjar jag inse att jag inte känner igenom personen röst, att han alltså inte känner mig och att han typ driver med mig, så jag driver tillbaka)
L: Ja men vad heter du då?
OK: Jonas
J: Ja men vad tycker du om anton? (här bestämmer jag mig för att spela med)
L: Ja han är väl snäll.
J: ok, för jag har hört rykten om att ni har hånglat?
L: jasså, ja men det har vi inte.
J: Men han säger det. Varför skulla han ljuga om det? (Jag hinner tänka många tankar, är det svartsjukedrama på g, vill han att jag ska tro att det är min pojkvän jag pratar med, är det en slump att han heter jonas??)
L: Jag vet inte, kanske för att det är coolt att hångla med mig
J: Okej, men han säger att ni har gjort mer oxå.
L: Jaha, men det har vi inte.
J: Jag har iaf hånglat med Cecilia.
L: Okej. Men du vem är du, vart kommer du ifrån?
J: Ja men du har alltså inte legat med anton?
L: nej det har jag inte, är det här någon inspelning eller?
J: va? nej det är det inte. Men vad gör du nu då? Ligger du o lööar eller?
L: va? vad betyder lööar?
J: Ligger du och pullar eller?

Här lägger jag på luren.

REFLEKTIONER
Jag tyckte det här samtalet var rätt underhållande tills att han ställde sista frågan. Vem är han? Hur har han fått tag på mitt nummer? Jag tänker att det finns två alternativ: blocket.se där både mitt och jonas namn och nummer finns och de annonser som hänger ute i trappuppgångarna på gluntens väg, där vi båda nämns vid namn. Eller har han bara slagit ett randomnummer och hamnat hos en tjej?
Är han en överknarkad kille som sitter med sitt gäng och som har satt det här i system med att ringa tjejer eller är han en ensam störd jävel som aldrig får nått och inte vet hur man tar kontakt. Alla alternativ är tragiska.

ÅSIKTER
Vad är det för en jävla idiot som tror sig ha friheter att ringa mig och trakasera på det där sättet? En feg jävlen som inte vågar ringa från eget nummer. Fan jag blir så trött. Genuskampen i mig pumpar. Krossa patriarkatet. Men jag vet inte om det har så mycket med det här att göra. Sjuka människor finns det i alla fall överallt.

Kommentarer
Postat av: Vidar

Måste säga.

Jag tyckte det var lite kul. Sådär på morgonkvisten.



Kram

Postat av: sara

varför råkar du alltid ut för puckon? Det finns konstiga killar måste jag säga...

2009-06-19 @ 18:32:11
URL: http://blog.saraingman.com
Postat av: Linda

Shit =/ helt stört. Jag får iofs en del sånt där på jobbet så det finns en hel del.

2009-07-05 @ 14:46:35
URL: http://lindatjallden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback