8000 i hyra?

TuveReunion med Emet, Jori och Jos. Trevligt var ordet, snabba dialoger, skratt och minnen. En natt i tvb med lugnet själv, bara glida med, fika på sommarcafet och fotboll med Lejba. Sällskapsspel med familjen och nymålade dörrar på ladugården. Tältande på Starberget, grilla korv på elden som tändes på första försöket, sova sista timmen i solen och njuta av vinden. Med sin bästa partner. Leta lägenheter och inte veta hur kräsen man kan vara. Avstånd eller pengar, fräschhet eller pengar. Alltid ska allt jämföras med pengar. Men hur kul är det att betala 8 000 i hyra? Inte ett dugg. Men hur kul är det att inte veta vart man ska bo? Konstant sitta framför datorn för att vara först och bäst. Inte ett dugg. Såg på Brüno och vet inte om jag tyckte om den. Smårolig skulle jag säga men inte gapflabb. Fanns en vettig poäng någon stans, men det är ju knappast därför man ser den. Måste man tycka att den är "så sjukt jävla rolig"? Arbetsveckan är under kontroll och jag är lugn. Rex med Michael Jackson tema på fredag. Tagga! Systerhäng imorgon med erfarenheter från livets alla hörn. Ge mig en utlandsresa. Inte nu, men i höst. Lejba är fantastisk på alla sätt, sägs att hon kanske är o spökåldern just nu. Google nästa. Jag vill ha sushi till middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback