Snööö

Nu har jag haft helg. Jokkmokk blev inställt och tur är väl det eftersom de hade 30 minus och Lejba fryser om tassarna efter 15 minuter. Istället har jag o Jonas haft kvalitetstid med varandra och Lejba. Vi har lekt i skogen, hon är söt när hon druknar i snön. I fredags blev det spontanmiddag hos moster, i lördags bilfärd till Jonas morbror med familj o idag har min familj o moster med man firat mig med tårta och presenter. Väldigt bra helg måste jag säga. Lugn och behaglig.

Men det här vädret?!? Jag kan inte minnas att jag sett såhär mycket snö samtidigt nån gång förut, förutom på fjället i åre eller i schweiz men det gills inte. I Australien dör folk av skogsbränder och hela landskap blir helt ödelagda, här vräker snön ned och det blåser från alla håll o kanter, trafikkaos i söder och lite översvämningar här och där på jorden. Hallå, klimatpåverkan? När ska folk börja agera på riktigt?

Kommentarer
Postat av: misan

http://misansblogg.wordpress.com/2009/02/09/jag-blev-utmanad/

2009-02-09 @ 14:43:13
URL: http://misansblogg.wordpress.com
Postat av: Miljöförnekare??

Jadu, förr kallade man snö från alla håll för "vinter". Anlagda bränder i Australien kan väl inte direkt bero på miljöfaktorer? Du har nyss fyllt 23 och kommer inte ihåg att du sett så mycket snö!? Vojne vojne, klimatförändringarna går visst med blixtens hastighet....

2009-02-13 @ 19:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback