Att bli visiterad

Jag behövde bli visiterad när jag gick genom säkerhetskontrollen sist. Killen som stod och passade vid kontrollen vinkade dit tjejen om satt bakom skärmen. Hon gjorde en snabb visitering och sen gick jag. Jag gick till min gate och funderade på varför det var tvunget att vara en tjej som visiterade mig. Klart jag fattar vad det handlar om men måste det verkligen vara så? En visitation handlar inte om något sexuellt över huvudtaget. Om en visitatör (heter det så?) tar på mig sexuellt spelar det ingen roll om det är en tjej eller kille, det är fel och den personen borde avskedas. Hursomhelst. Jag är så trångsynt, jag kan lixom inte fatta varför det ska spela någon roll. Vem som helst som utför sitt jobb väl får ta på mig i den utsträckningen den behöver om det inte är sexuellt. När läkarna behövde kolla hjärtat innan knäoperationen var det bara att knäppa upp och visa brösten. En manlig läkare såg mina bröst och det var ju inte så mycket att diskutera. Jag fick lov att finna mig i det och det vore ju galet om jag krävde att bara kvinnliga läkare fick se mina bröst. eller? Jag har tom gjort en gynundersökning av en manlig gynekolog. En aning obehagligt men det är det väl alltid när man ska slänga upp sitt kön i någons fejja. Samma sak här, det är en ickesexuell handling så varför spelar det roll?

Varför antar man att tjejer helst vill bli visiterad av tjejer och killar av killar. Jag kan tänka mig att det finns massor med killar som hellre blir visiterade av tjejer än av killar. Kan man be om det då? Att man vill att någon av motsats kön gör visiteringen? Det är heteronorm rakt igenom. Det vore väl en sak om jag fick möjlighet att välja, valfrihet är alltid bra och finns det dom som känner sig obehag ska detta såklart tillgodoses, eller? Men jag fick inte välja. Det antogs att jag var heterosexuell och hellre ville att en tjej skulle visitera mig.

Hjälp mig att förändra världen. Ifrågasätt heternormen och se till att den inte bara får glida med och fylla vardagen.

Kommentarer
Postat av: Linda

bra skrivet =D Jag har faktiskt funderat på det där...När vi var i Bryssel fick vi vänta jättelänge för det fanns ingen ledig tjej. jag bryr mig inte, tafsar personen är det ju fel oavsett kön liksom...

Postat av: Anonym

Och jag är så dj-a kittlig att det inte spelar någon roll vad personen har mellan SINA ben när jag blir visiterad!!!!!!!!!



Tänk vad mycket som styrs av en norm vi inte ens vet om vi vill ha...

2009-08-27 @ 22:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback