Att ge lite av sig själv

Sveriges regeringar har länge haft ett mål att vi ska ge 1 % av vår BNP i bistånd. (även om den här regeringen har gjort om lite i vad definitionen av bistånd är) Jag själv bestämde mig för några månader att såklart ska jag oxå ge 1 % av min inkomst i bistånd. 1 % är minilite pengar om man tänker efter. Alla borde skänka lite pengar til bättre behövande. Jag bestämde mig för att bli månadsgivare och IOGT-NTO-rörelsens internationella arbete fick bli min mottagare, kanske inte så oväntat men där vet jag att pengarna används till bra saker. Student som jag är så ger jag 1% av mina ca 7500, alltså 75 spänn varje månad. 75 spänn gör ingen skillnad för mig, men massor med skillnad för andra.

Ska inte du oxå bli månadsgivare? Här följer några enkla instruktioner
1. räkna ut vad 1% av din inkomst är
2. bestäm vilken organisation du vill skänka pengarna till
3. kontakta organisationen och använd autogiro.

Jag hejjar på dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback