Lax i en ask

Jag och Emet var på promenad och såg något i vattnet. Det såg ut som en pinne, flöt upp, 2 meter från land, vi kastade en sten o den rörde lite på sig. Vi insåg att det var en fisk, en mini späckhuggare som var svart och vit. Efter att ha rådfrågat förbi prommenerande gubbar med stavar fick vi veta att det var en 10 kilos lax somhade en svampsjukdom, tydligen hade det stått i tidningen. Spännande.

I lördags var det utgång och förfestgänget splittrades och jag hamnade på corona med de tre grabbarna J. Härliga tider med dans och allt som hör till. Under söndagen var jag sjukt slö men ändå rätt glad att bakfylla inte finns i min värld.

Igår lagade jag och Jonas storkok. 1200 gram köttfärs blev 12 portioner köttfärsås. Inte illa pinkat.

Idag är det måndag o solsken, andra momentet på makt och kön börjar och jag ska rida ikväll. Om två dagar ska jag veta vad jag vill gå för kurser till våren och tankarna på framtiden börjar faktiskt klarna mer och mer, tror jag iaf. Detta gäller dock bara vad jag vill göra efter sommaren o några år frammåt. Men i vår, då har jag ingen aning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback