Planen var att rida genom Sverige

För drygt ett år sedan fantiserade jag och Anna på vad man kunde behöva med sig på en ridtur genom sverige.Vi klurade ut att sommaren nog var bästa tiden, 2008 var målet. Vi funderade på om tält verkligen var värt att släpa på, vart vi skulle få tag i två hästar som kunde skritta med oss genom vårt långa land. Vi funderade på vilka vi ville besöka, hur vi skulle göra med hästarna under Activeveckan i Värmland, vart vi skulle ställa hästarna när vi behövde handla mat på konsum och på hur vi skulle fräscha upp Annas ridkunskaper så vi skulle klara 8 veckor på en hästrygg.
Vi lovade inte varandra något, bara skojade och sa att vi seriöst borde göra det och att det vore grymt. Livet förändras och den här sommaren finns det verkligen ingen plats för någon sådan ridtur. Men det vore grymt, minst sagt. Kanske en dag blir drömmen sann.
Att rida genom Sverige.

Kommentarer
Postat av: Lisa

SÅ DET VAR DET DET VAR OM!

2008-05-17 @ 18:56:46
Postat av: Jennifer

Varmt välkomna till Östersund!
Jag har en innergård och en park aldeles utanför. Annars bor ju häst älskande Anna R i Lit:)

Postat av: mamma

Nu fattar jag och konstigt nog förstod jag på en gång att detta var det kryptiska du skrev om förut
kram mamma

2008-05-18 @ 11:31:13
Postat av: Anna-Carin

OK! Självklart blir det av, om du bestämmer dig för det :) Du har ju massor av vänner i landet som hästarna kan vara hos medan ni gör det som ni behöver vara utan hästar för att göra. Vilken grej! Go for it!
KRAM

2008-05-18 @ 16:24:51
Postat av: anna

åh, underbara människa!
jag har läst gamla tz-inlägg
självklart blir det av om man bestämmer sig
det är nog min osäkra hästsida som gör att sommaren fylls med annat.. men den går säkert att övervinna! annars känner jag en daniel (enfantastisksådan) som har vandra genom
sverige-planer. kanske kan man slå sig ihop med honom?
packlistan är ju redan fixad liksom
men varför behövde vi både tändare och tändstickor?

2008-05-19 @ 19:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback