Nikkaluokta

I torsdags bakade jag börd och lagade soppa, Nikkaluoktasoppa. Och inte en aning hade jag om att just den soppan skulle bli högaktuell några dagar senare. Minus 40.8 grader har de mätt i Nikkaluokta. Det är sjukt. Det är Mars, snart april, Göteborg är täckt med snö och vi sätter två temperaturrekord på två dagar. Det har ju snackats rätt länge om klimatförändringar och som jag förstått det är det inget som egentligen kommer drabba mig under min livstid, kanske mina barnbarn och det är väl just därför som ingen gör nåt åt det här. Jag antar att de flesta har reagerat, men när tänker folk agera?

Jag åker till Åre ikväll med miljövänligt tåg. Jag ska bo i en varm husbuss med en snäll mamma o pappa och två galna syskon. Det ska bli fantastiskt roligt.

Ibland gillar jag när tiden går fort. När jag kommer hem från Åre då är det torsdag och då är det helt plötsligt bara en vecka till jag ska hem till västerbotten igen. De e nice!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Ha en trevlig dag! 8)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback