Rastlös

Jag är rastlös, såååå rastlös så att jag nästan dör. Jag har ingenting jag måste göra, bara saker jag kan göra om jag vill ligga ännu bättre till i tidsplaneringen. Jag har en del kreativa saker jag kan göra men inget jag orkar ta tag i. Jag skulle kunna se på film men jag har ju slappat i tre dygn nu. Jag vill prestera och känna att jag gör något vettigt. Varför kan inte jag ta vara på den här tiden just precis ikväll när jag inte behöver, inte måste eller borde göra något?

Det känns som jag glömt något eftersom den här känslan aldrig infinner sig i mitt normala liv. I mitt normala liv finns det alltid någonting jag kan göra, alltid nåt på listan. Jag lever ett annat liv här i Tuve än vad jag är van vid och jag har inte riktigt kommit in i det än. Jag tror det är precis det här jag behöver men det är inte det här jag vill. Jag vill inte sitta still, jag vill inte göra ingenting. Jag vill utvecklas, jag vill skapa saker, jag vill göra skillnad, jag vill prestera.

Balansgången är svår. Klara av mina krav, ta hand om mig själv och samtidigt vara nöjd med mig och mitt liv. Tyvärr är det ju inte så enkelt att bara ta bort kraven eftersom jag blir nöjd med migsjälv när jag presterar och det kan jag inte göra utan krav, så dom kan jag inte ta bort. Ta hand om mig själv försöker jag göra mest hela tiden men ibland står kraven och ta hand om migsjälv emot varandra. Summan av kardemumman ska bli ett långt och lyckligt liv. Inte alltid så lätt, fast kom ihåg att livet är en fest. I alla fall mitt liv, nästan jämt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback