Missbruk - tear it up agian

Jag har lärt mig att ingen blir frisk från ett missbruk, att det är lätt att falla tillbaka. Jag har tassat på tå, jag har kontrollerat och lagt massor med energi på att se till att alla runt mig mår bra. Jag har slappnat av och jag har trivts med att folk äntligen börjat fatta bättre. Så en dag, då fallar allt igen och där är jag igen, tassandes på tå, kontrollerande och helt slut på energi.

Jag hatar tjejer, jag hatar ideal och jag hatar folk som inte är nöjd med sig själv. Jag hatar att utseendet är det viktigaste o det enda som spelar roll är kläder, kroppar och stora bröst. Jag hatar att det bästa sättet att må bra är genom att träna, äta lite och träffa killar. Jag hatar att tjejer tävlar om allt hela tiden. Jag hatar att killars bekräftelse är det som gör tjejers dagar bra eller dåliga. Det som jag inte hatar just nu är killar, bara tjejer. Det är tjejerna och bara tjejerna som sätter igång den här jävla cirkusen. Det är en sjuk värld vi lever i, en jävla sjuk värld som består av tjejer som kastar bort sina liv på att bry sig om saker som är helt irrelevanta.

När man ligger på sängen med en enda tröja att andas på då är det svårt att vara stark. Och när näsan blir fylld av skit så man inte kan känna den underbara lukten längre då är det fan inte mycket som är värt.

Observera är att jag inte är en av dom tjejerna. Jag är något helt annat och jag är jävligt nöjd med migsjälv.

Kommentarer
Postat av: Sara

Du är härlig Linda! :)

2008-02-18 @ 23:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback