Everybodys looking for a blue sky

Jag gillar att prata i telefonen på natten, något som kollektivet nu har uppmärksammet. Jag ägnar dagarna åt att skriva hemtenta, det känns rätt lugnt, kanske lite för lugnt.

Jag o Ji har varit på prommis. Vi gick rakt igenom skogen i hopp om att hitta hem, solen sken, taggiga buskar, löv över allt och det kändes plötsligt så hemma. Norrland, det saknar vi. Tänk om vi bara hade haft med oss kameran och en termos. Det var en fin prommenad med en fin tjej.

Allt är alltid lite mer komplicerat än vad det är men huvudsaken är ju att man börjar någonstans.

Det handlar om att stå på sig, ta hand om sig själv som sin bästa kompis och älska dom små sakerna i livet. Det handlar om att omge sig av bra människor och göra saker som får en att skratta. Men mest av all så handlar allt om att älska sig själv, rakt upp och ned, precis så som man är. Alltid.

Fast just nu handlar allt om att dricka blåbärsoppa, inte spilla på mina kläder, äta ostmackor, lyssna på den fantastiska blandningen på min playlist med Hanson, Takida, Foo fighters och Timbaland och att skriva hemtenta. Jag är inte bitter.

Kommentarer
Postat av: stina lisa

Linda! DU får inte blanda Takida med Foo fighters! det är en synd!

2008-02-19 @ 17:32:12
Postat av: Lisa

haha, didn't really understand your comment on my blog.. do you hate me for writing in english or am I really cool?

I like your blog, it seems so cosy and nice to write essays at home and stuff like that. and the stuff about loving yourself.. you're my rolemodel.

2008-02-19 @ 20:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback