Kanoting

Vi drog på Hajk, jag o min kille. Listan på allt som skulle med var lång; blåbärsoppa, tändstickor, tält, sovsäckar, falukorv, ved, messmör morakniv och mycket till. Vi tog gammskruttvolvon o kanoten på taket o gav oss iväg. Paddlade till en ö o slog läger, hittade bävergångar o försökte göra eld. Vi glömde tidningar o yxan hemma men löste det ändå. Satt framför elden till midnatt o pratade om viktiga saker, sov gott i dubbelsovsäck o vaknade utvilade trots liggunderlag. Efter en seg morgon packade vi ihop o paddlade iväg längs vindelälven o in i Rödån. Vi åt kakor o jägarsnus njöt av den lilla solen som tittade fram ibland o insåg att om det är nåt vi kan så är det samarbeta.

Jag är kanske lyckligast i världen. Jonas är bäst o jag kan aldrig få nog av att umgås.

'
Typ snyggast i flytvästar


Lycklig kille i kanoten o lyckligt par tar paus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback