SmartSmink

Jag o Jossan gick på stan igår, vi gick en sväng på the body shop o jag frågade mig själv varför jag inte handlar alla mina produkter där. Lite senare bestämde jag mig för att köpa ett rött läppglans. Jag gick på H&M, tänkte att där har jag ju medlemskort o där är det billigt. Så när jag stog där bland hyllorna o valde mellan ett skitkasst, äckligt och billigt rött läppglans från divided o ett dyrt, säkert rätt bra från max factor så slog det mig. Body shop, body shop. Jag gick genast därifrån, raka vägen till The Body Shop, rådfrågade med en kassörska o köpte ett skitsnyggt rött läppglans och ett puder. Mitt första i mitt liv. Inga djurtester, inget barnarbete, anpassade efter miljömässiga krav, rättvisehandel och stärkande för de mänskliga rättigheterna. Hur kan det vara ett svårt val för mig, solidarisk som jag är, biståndsintresserad o smart? Jag har nu lovat mig själv att från och med nu bara handla hudprodukter och kosmetiska på The Body Shop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback