Ostkaka

Igår var det dags för avskedsmiddag med Lisas vänner. Vi åt på The Cheesecake Factory och ni kan få gissa vad vi åt till efterrätt. Lisa höll ett tal som var jättebra, jag fattar inte hur hon vågar. Men det är nog bra att träna på det för nån gång i mitt liv måste nog jag oxå för jag antar att jag kommer göra nåt där det förväntas ett tal, typ gifta mig, disputera, gå på nån näras begravning, eller vara med om att nån kompis gifter sig eller disputerar. Det finns många tillfällen i livet då det kan förväntas ett tag av mig. Kanske dags att börja träna.

Idag sitter jag i sängen på hotellet och pluggar, framförhållning inför kursen som börjar på tisdag. Maj har inte ens börjat och jag har redan börjat att både älska och hata denna vårmånad. Det är mycket ska om ska hinnas med och jag måste nog jobba effektivit, men hur effektiviserar man när man redan ligger på max? Gå in i väggen är det inte tal om, snart är det ju juni och då, då väntas två veckors ledighet. Fast det jag är mest orolig för i maj är att jag inte ska hinna sola tillräckligt och mysa med brudarna i kollektivet. När allt kommer omkring och hur jag än försöker så är det ju bara I-landsproblem jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback