Det här med resande

Jag älskar att resa, att se nya platser och möta nya människor. Jag älskar att känna hur jag förflyttar mig, påväg mot nya äventyr, tåg, bil, flyg spelar ingen roll. Jag hatar att resa, jag har aldrig så ont i magen som när jag resor o allt inte klaffar som det är planerat. Jag har aldrig så mycket ångest som när tåg är försenade, eller kön till säkerhetskontrollen tar evigheter. Men än så länge älskar jag det mer än jag hatar det, annars skulle jag ju aldrig leva det resande liv jag gör. UNF gör sitt, att jag väljer att flytta till gbg från umeå med familj har ju oxå sin bidragande orsak för att inte tala om prinsen jag träffade på nyår.

Det känns drygt att inte veta om tågen kommer i tid. Det handlar om den 29 april o jag måste boka med marginal, om jag ens ska boka, eller ska jag vänta o hoppas att det finns biljetter kvar, bara chansa för att få komma med det tidigare planet eller ska jag köra den säkra vägen o boka det senare planet?

Jag är sjukt trött på att man inte tjänar mer ekonomiskt på att åka tåg jämfört med flyg. Varför subventionerar inte staten tågen? Varför sätter dom inte sjukt höga skatter på flyg? Det handlar om den femte maj, priset är detsamma o jag måste väga fördelarna mot varandra o ta ett beslut.
Fördelar tåg: miljövänligt, borde väljas av ren principsak
Fördelar flyg: restiden är 3 timmar istället för 15 , får sova i min säng, kommer med säkerhet till introdutktionen av nästa kurs i tid, får vara 1 timme mer med Jonas.

Hur svårt kan det va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback