Sopsortering

Sopsortering är kanske inte Tanzanias starkaste sida och sopkorgar får man spana länge efter för att hitta. Folk droppar de dom har i händerna där dom står och några andra sopar ihop till högar. Då blir det lätt såhär:

sopor

Men nu har de börjat dyka upp riktigt fina och stabila sopkorgar kring de stora korsningarna i Dar es salaam. Med två olika fack till och med. Jag tror på Tanzanias framtid

soptunna

p.s. Dom har dessutom hyvlat vår väg! Hör och häpnad, guppen är borta! d.s.

***
pannlampa
***



Kommentarer
Postat av: Lollo

Hittade just hit och har suttit och skummat igenom arkivet lite. Jäklar vilket äventyr du är på!:) Måste fråga om du är där genom någon hjälporganisation eller?

Postat av: Linda

Jag är här som ungdomspraktikant för UNF, Ungdoms Nykterhetsförbund. Jag jobbar på IOGT-NTO:s kontor i Dar-es-Salaam även fast mycket av min tid tillbrings utanför kontoret. Jag är här för att få erfarenhet av att jobba utomlands, möta nya människor och kulturer och får träna mig i metodarbete. Fokus ligger på drogförebyggande arbete och det är helt fantastiskt roligt!

2007-05-16 @ 17:26:49
URL: http://www.indala.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback