Exotiskt liv

Här är inlägget (om än lite omgjort) som försvann. Jag lever ett exotiskt liv här i Tanzania, exotiska frukter på bakgården på kontoret, exotiska människor och en massa exotiska kulturmöten. Jag är väldigt tacksam över att jag har fått den här möjligheten. Om jag vore troende skulle jag tacka gud men istället väljer jag att tacka mamma och pappa som gjort att detta liv möjligt. Jag tackar unf för att dom jobbar internationellt och för att jag blev utvald att vara en av detta års ungdomspraktikant. Sen vill jag tacka kontoret för att de ordnade en trevlig avskedslunch och för all hjälp och stöd vi fått när vi varit helt lost i Afrika!

image195
Bananblomma. Så vacker och så coool

Lördagskvällen var fylld av två timmars intensiv dans till både tanzanisk pop och västerländsk technopop. Då jag missade förfesten till kongressen i mars så får denna kväll bli min förfest, en resa tillbaka i tiden med massa låtar från tidigare kongresser. Söndagen spenderades i Moshi och jag som hade tänkt ta kort på Kilimanjaro fick bli besviken eftersom det var molnigt. Tur att jag hann ta några bilder genom bussfönstret dagen innan. Att titta ut över ett bananplantage och samtidigt se ett snöklätt nästan 6 000 meter högt berg mitt i Afrika. Det kallar jag exotiskt!

image194

Kilimanjaro...

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Det fantastiska berget som gjorde att jag och Rasmus fick se snö julen 2005!

Postat av: Anna-Carin

Hej! Otroligt fina bilder du tagit Linda! Värsta fotografen! Tacksamhet är gudomligt i sig, man behöver därför inte tacka Gud. Så tänker jag i alla fall. STOR KRAM

2007-05-28 @ 22:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback