Tre känslor

Ilska
Frusturation
Sorg

Andas in och andas ut. Räkna till hundra. Sedan skrik om du fortfarande behöver.
Jag försöker räkna till hundra, hundra för varje känsla:
Ilskan är över 100/100
Frustuartionen ligger på 30/100
Sorg har bara kommit till 14/100

Ännu ett session på skolan ESACS har utgått pga lärarmöten och alla elever var hemma. Kunde dom inte ringt oss om det här? Och när vi frågade så kommer påsklovet börja fyra dagar tidigare och examinationerna veckan innan det. Vilket i princip gör att projektet är över och vi som knappt börjat. Kunde dom inte har sagt det här redan från början?
Ilska över att det känns som hela esacsgrejen varit slöseri med tid
Frusturation eftersom det här är "normalt" när man är biståndspraktikant och för att det faktiskt finns några få elever som vill lära sig saker men som vi nu antagligen inte kommer kunna fortsätta jobba med.
Sorg över att detta innebär att jag kommer vara ännu kortare i Dar es Salaam. JAG VILL BARA STANNA HÄR.



Blanda aldrig ihop privatliv med jobb.

Kommentarer
Postat av: helena

åh i guess brevet jag fick idag var oakuellt?
tack iaf. sjuukt bra! diggar dig

2007-03-26 @ 17:25:21
Postat av: Jen

Det känns skönt för mig och kunna säga att jag förstår. Jag hade ju då ett bra sammarbete med ESACS och jag kan tänka mig att det gör att det inte funkar alls för er. Jag läste det ni skrivit på unf.se och kände igen mig mycket. Jag mådde också dåligt över diskiminationen och att saker inte funkar. Att man inte får igång något. Jag har Skype om ni vill prata av er. Jag tyckte själv det var skönt att få hålla kontakten med Anna som var där året innan mig. Angående fritid så var vi rätt dåliga på det där från gång till gång mend et bästa vi gjorde var att på en tisdag ha en lektion på Esacs och sedan åka ut till Snorkelön som ligger precis i näheten. Och du gör inte som jag gjorde och dissade Zanzibar för att det var turistigt, nu ångrar jag att jag inte passade på att se något som tidigare var ett annat land och tydligen har rätt annorlunda kultur.

Postat av: Lena H

Ibland lönar det sig att läsa gamla sms :-). Där stod ju att du skulle blogga, jag om var nyfiken på hur du har det. Frustrationen känner jag igen från en annan kompis som också är i Dar-es-Salam nu.

2007-03-27 @ 10:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback