Om tre timmar går flyget

Det här är det sista inlägget jag skriver här i Tanzania, i alla fall för den här gången. Jag har sagt hejdå till alla på kontoret och rastakillarna. De senaste dagarna har jag försökt avsluta det här projektet och funderat över om jag någonsin kommer gå på just denna där vägen fler gånger i mitt liv, troligast inte.


Gårdagens plan var att bjuda ut Chia, Magorogoro och Kivuri på middag men resultatet var ett annat. Det slutade med att jag, Kivuri och ett gatubarn han känner åt spagetti och köttfärssås på restaurang. Det var känslosamt att se denna späda kille försöka att äta spagetti med sked och gaffel. Maten han inte orkade äta la vi i en plastpåse så han kunde ge sina vänner. Just precis såhär vill jag hjälpa människor.


Att säga hejdå till Kivuri kändes konstigt. Det är första gången jag säger hejdå till någon som jag troligtvis aldrig mer kommer se. Det har varit fyra fantastiska månader av kulturkrockar och lycka. Han är en fin kille.


Det är svårt att sammanfatta fyra månader och jag tänker inte försöka just nu. Kanske känns det lättare när jag fått perspektiv på saker och ting. Detta är den enda sammanfattningen jag ger just nu.

Tanzania uppskattat i siffror:

Antal?

...timmar spenderade i Östafrika: 3146.5

...uppätna myror: 48

...daladalaresor: 328

...kronor spenderat på daladalaresor: 360.8

...portioner ris och bönor 38

...ätna frukter: 393

...antibiotikakurer: 4

...svalda malariatabletter: 26

...liter drucket vatten: 65.5

...tagna fotografier: 974

...kronor i inkomst: 3668.5

...dagar med otvättat hår: 27

...kronor spenderat på sjukhusbesök och medicin: 1089

...hörda mzungu-ord: 1179

...mambo-poa hälsningar: 524

...ätna kilon godis: 2.4

...mottagna mejl (exkl skräppost och apberget): 293

...dagar utan smink: 131

...gånger tittat på Gabriellas-sång-scenen i Så som i himmelen: 17


Kommentarer
Postat av: helena

HAR DU RÄKNAt?!

2007-06-30 @ 14:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback