hemlangtan

Onsdag 13 juni kl 10.30

Jag räknar timmarna tills jag får komma till Sverige. Jag funderar över hur Sverige luktar och vad jag ska köpa på 7/11 på Arlanda: yoghurt, kanelbulle och äpplen. Vilken fest det kommer att bli, jag och mina 349 kronor som är det enda jag har. Jag brukar säga att så länge jag har min mobil och mitt bankkort så klarar jag allt. När jag landar är mitt bankkort spärrat och mitt simkort troligtvis låst. Hur ska det här gå?

 

Att ha hemlängtan är både skönt och drygt. Det är skönt för jag vet att jag vill komma hem och det ska bli roligt att få vara i Sverige i några år. Jag längtar efter Tväråbäck, Tindra och jordgubbar. Men att ha så mycket hemlängtan att det gör ont i hela kroppen är mindre roligt. Min syster skriver de finaste sångtexterna även om de får mig att gråta nästan varje gång jag lyssnar på dom.

 

Idag är det 384 timmar kvar tills jag sitter på flyget på väg hem. En 15 timmar lång flygresa innan jag landar 23.25 den 29 juni. Under de 15 timmarna ska jag läsa igenom alla motioner, sätta mig in i budgeten och peppa inför kongressen som väntar när jag kommer hem. ÅH!

 

Jag saknar solen. När jag kommer hem måste jag ju vara neger annars kommer inte folk tro att varit i Afrika i fyra månader. Vi får se hur det går med det.


Kommentarer
Postat av: cecilia

åh är det bara ett par veckor kvar till du kommer! kom till göteborg, vi saknar dig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback