Kongress i Uppsala 2007

En vecka senare sitter jag nu här på Arlanda igen, ännu en gång på väg hem. Jag har varit på kongress i Uppsala. Stunderna av total lycka var inte lika många som de brukar vara och peppen kändes inte lika påtaglig. Jag saknade en riktig invigningsfest med styrdans och disco, vi hade konstant tidspress under alla förhandlingar och kongresskänslan infann sig inte för än fredag kväll. Jag hade inte ens tid att kolla in unf-shoppen, skriva ett nytt förslag, kolla in IOGT- och Junisförhandlingarna eller att bara umgås. Varje dag kändes som de var likadana: Vaknaduschfrukostförhandlinglunchförhandlingmiddagdiscosova. Jag vill påstå att alla dessa missöden beror på att vi bara hade dryga fyra dagar kongress, jag är van vid en hel vecka. Tur för mig och alla andra unf:are att mitt förslag om att kongressen i Östersund ska vara minst sex dagar gick igenom.

 

Men jag ska inte vara så pessimistisk. Det fanns stunder då kongressen var lika fantastisk som vanligt. Enda sen jag var fjorton har jag tyckt det verkat coolt med nattplena, kanske tycke jag det för att jag aldrig varit med om det, nu i efterhand när jag haft nattplena till 00.20 gillar jag det inte lika mycket. Det var ruggigt trist att missa det riktiga buggandet med min pappa samtidigt som det var just efter denna kväll när jag stod på discogolvet som jag kände av kongresskänslan på riktigt.

 

Hanna har varit lika klok och klarsynt som hon alltid är och det kändes bra att få gnälla av sig lite ibland, Robert spred energi som vanligt och det verkade som den aldrig tog slut (hur mycket kaffe drack han?!?). Mina föräldrar är poppiga och jag dansade bugg med pappa till techno, Tim med lägrets snyggaste keps var poppis bland tjejerna (hur ska det här gå om två år?) samtidigt som jag fick pussa honom på kinden på dansgolvet, min bror är hur cool som helst. Stina fanns när känslorna behövde ventileras, Anna stödde mig med att representera QL utan U, Lisa och hennes söta rumpa dansade med mig varenda kväll, Emil sa en massa bra saker, skapade bra debatt och väckte mig varje gång jag försökte sova. ;) Anna kom till kongressen trots allt och det var en skön trygghet som spred sig när jag såg henne, och jag fick tillslut ett kärt återseende med Milli. Kärlek till er alla!

 

Veckans fråga är konstigt nog, ska jag ta en av våra tolv valpar? Det vore helt fantastiskt att få uppfostra en valp, alltid ha någon runt sig, gå långa promenader men är jag villig att binda upp mig?

 

Jag hade trots allt inte så ont i magen och drömmen har blivit verklighet. JAG SITTER I FÖRBUNDSSTYRELSEN!!! Jag är sjukt peppad på att nå vårat mål: 10 000 medlemmar 2009! Jag vet att jag är en bra unf:are, att jag är en omtyckt av de yngre ungdomarna på läger, att jag besitter mycket kunskap och har både vilja, energi och pepp att driva UNF framåt, men att jag skulle bli föreslagen av valberedningen och sedan vald känns helt sjukt. Erik och Anton har spanat in mig och tanken jag slog bort för några månader sen väcktes genast igen... Det känns schysst med stöd!

 

Igår åt jag godis till middag och sedan sov jag hos min älskade syster. Idag börjar jag jobba. Välkommen till vardagen Linda.


Kommentarer
Postat av: Lena H

Förbundsstyrelsen! Grattis och lycka till!

2007-07-11 @ 11:24:13
Postat av: Hull

Se nu till att ta skutan åt rätt håll. Tror och hoppas att du kommer att lyckas.
Hör av dig om du vill bolla några idéer någon gång. Även om jag är iggis numera, så finns engagemanget för UNF kvar.

Postat av: Morgan

Grattis till platsen i FS!
Jag litar på att du kommer att visa att det är ruter i dig! För det vet jag att det är!
Kram

2007-07-17 @ 04:07:16
URL: http://morgan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback