Valpvakt

Den här veckan har jag varit valpvakt. Faktiskt mer krävande än jag väntat mig. De är snart fem veckor och är hur söta som helst. De är sju stycken, alla med en egen personlighet. En valp är tingad men sex är fortfarande lediga. Är du eller någon annan intresserade är det bara att höra av sig!

råttor
Eftersom alla är svarta gav vi dem halsband i olika färger men nu har de fått namn.
Fr.v. Lazer, Lyra, Lucia, Lakris, Leroy, Lotus och Lux


matdags
Mamma äter och ungar äter.

söthund
Sötaste Lyra, en lugn och trevlig tjej som kan slicka en på näsan.

puss
Busbarnen

Jag vet att dom är söta men:
De ser ut som en blandning mellan, björn, utter och råtta.
De låter som grisar alternativ apor
De luktar som instängd fisk (mamma säger att det är den typiska valplukten och hon tycker dom luktar gott, jag anser att lukten mer och mer övergår till hundlukt så det finns hopp!)

Kommentarer
Postat av: cecilia

men herregud vad söta! de ser ut som att de kan förlåtas för sin lukt. jag hade döpt en av dem till lasse när det nu ändå skulle vara på L :) jag ska nog tvinga ola att kolla in din blogg.

Postat av: karåll

hörru tjejen, dom där små rackarna låter som hönor och inget annat! =)

2007-01-15 @ 13:59:26
URL: http://karakl.blogg.se
Postat av: emil

jag har två valpar utanför min dörr som är övergivna av sin mamma. jag matar dem då och då när jag har något hemma. jag har döpt dem till brushan och bullen. brushan är den tuffa som är lite väl dryg. bullen är lugn och lite smårädd.

2007-01-15 @ 15:52:56
URL: http://www.larsemil.se
Postat av: Kamilla

Vad är det, labbar?

2007-01-16 @ 19:29:05
URL: http://kamilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback