Schweiz

Nu är jag hemkommen efter en vecka i Scweiz. Fyra snowboarddagar med blandat väder var absolut tillräckligt för muskler och leder. Sällskapsspel, allmänna krämpor och backar som är milslånga. Hela Mürrenområdet var slalomanpassat. Korgliftsavstigningarna var lika spännande varje gång och transportsträckorna var för många, utöver det kanon! Tim och jag gjorde tre tappra försök att åka hela Infernoloppet som är 15.8 km långt. (Inferno betyder idiot vilket kanske inte är så konstigt eftersom de som åker loppet snabbast gör det på 15 min.) Första gången under underbara väderförhållande i familjens temopo. Tid: 2 timmar 20 min. Andra gången i molnligt väder, jag, pappa och tim. Djupsnösglid och gång uppför små backar. 1 timme och 1 minut. Tredje försöket var vädert värsta tänkbara. Vi såg knappt en meter framför oss och var isfläckar/snöhögar fanns var det bara att gissa sig till. Vi stannade inte och vilade en ända gång och klarade det på 38 min. Något jag är jävligt stolt över.

shiltorn
Utsikt

hus i schweiz
Hus

papa i buske
Pappa gjorde en tabbe

familj shiltorn
Min familj högst upp på Schiltorn. 2970 meter!

tove
Tove

lisa o tim
Lisa och Tim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback