Principerna och jag forts.

Det jag skulle komma till med förra inlägget om principer orkade jag aldrig skriva ned.
Här kommer fortsättningen:

Jag hatar mycket av vad USA gör och jag anser att Bush bär stort ansvar för deras handlade. Han har massor av folk under sig med det är han som har makten. Jag hatar USA av många anledningar men framförallt på grund av dessa tre:
* Att Bush la sig i Ugandas kamp mot Hiv där han gav dem stora summor pengar om de slutade med sin kampanj för kondom och istället skulle förespråka avhållsamhet. Innan Bush la sig i hade hiv-smittan minskat men nu har den ökat igen.
* Deras krig mot Irak där de gick emot FN och bara för att de har ekonomisk makt struntade i överenskommelser och var totalt respektlösa mot omvärlden.
* För att de inte skrivit under Barnkonventionen.

Jag har svårt att tro att jag ska ändra denna inställning, oavsett vilka mirakel de lyckas med för fred och mänskliga rättigheter. Kankse när de bytre president men de brukar ju vara av samma skrot o korn. Detta leder till att jag har som princip att hata USA. Jag använder principer för att slippa tänka.Göra ett ställningstagande och sen tycker jag så utan att reflektera över att förutsättningar förändras. Det är väldigt enkelt och väldigt trångsynt.

Jag tycker om många av mina principer även om alla runt omkring mig verkar tycka att dom är alldeles för många där jag skapar ett mönster jag inte kan ta mig ur. Kanske, kanske inte.

Kommentarer
Postat av: frida

Jag hoppas på en kvinnlig president.

2007-02-01 @ 23:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback