Lusseröj!

Jag har varit på mitt första Lusseröj. Helt sjukt fantastiskt megabra!

Jag har gjort det jag tycker är roligast i tre dagar, vara lägerledare, hänga med schyssta UNF:are och vara en bra förebild. Verkstäder, pepparkakshusbyggartävling, disco, pyssel, lekar och annat häng. Vi var 55 glada ungdomar som tillsammans röjjde in julen. Lördag morgon blev vi väckte av ett fint och stämningsfullt luciatåg. Harmoni, ett sådant uppvaknande borde man få varje dag hela december.
image261
Luciatåget

Det var länge sen jag var på ett distriktsläger och jag inser att jag vid det här laget besitter rätt mycket erfarenhet och känner mig rätt lugn inför uppgiften som ledare. UNF har lärt mig så mycket och det känns fantastiskt att få föra lite kunskap vidare. lite kärlekspar här och där som står hånglandes på trappen utan att vilja skiljas. Att finna kärleken i unf är det bästa sättet att behålla medlemmarna. Lördagens disco var typ höstens bästa utekväll, (förutom att alla mina vanliga kompisar fattades) Sjukt bra musik, bara sånt som jag gillar, en grym dj som spelade precis det vi ville ha, massa ungar som röjjde och så en galen tjej från FS som dansade i fyra timmar utan avbrott. Kvällen toppades med min favoritlåt och så var allt fulländat. Jag kommer inte ihåg när jag la ned huvudet på kudden, antar att jag redan sov då och väl framme i göteborg blev jag väckt av någon okänd på centralen som frågade om jag skulle av... Livet är en fest och jag älskar UNF mest av allt.

image264 image262 image263
Nån specialdans med cyklande ungdomar, julbord och vinnarna i drinkblandartävlingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback