Enkelsnurr, karusellen och kråkan

Hej Dagboken
Igår var jag på årets happening här i byarna - Stärkesmark musikfest! Livemusik i tolv timmar med mycket gung. Jag och Rickie dansad bugg med pappa Lennart som lärare och lärde oss sex nya turer. Shit vi röjde i slutningen framför scenen där underlaget bestod av halkig flis och stora grästovor. Inte bästa förutsättningarna för att lyckas göra snygga turer men vi klarade det. HUUUR roligt som helst, han är sjukt bra den där Rickie. Han har kvar all sin charm, det är inte konstigt att jag föll pladask för sex år sedan, my first love forever!

 

Jag har arbetat klart på gruppboendet och packar just nu till arbetsveckan i dalarna med FS. Hur coolt känns inte det? Det här med hästköp är svårt, jag är stressad men man måste ha is i magen. Jag litar på ödet och vet att allt det bästa händer mig, skön inställning.

 

Sara kommer hem om 15 dagar, Helena åker om tre. Jag flyttar om några veckor och Lisa drar till USA om fyra månader. Om organisering på gång.

 

Det är inte ofta jag bryr mig om musik och kanske debatterades det om detta när denna låt släpptes, men lyssna på introna till dessa två låtar och fundera på om de inte låter väldigt lika varandra. Frågan är om det är en slump eller ett medvetet val av Mika?

 

Mika - Relax, Take it easy
Cutting Crew - (I just) Died in your arms tonight

 

Sen har jag en olöst musikgåta. Bob Sinclairs nya låt "sound of freedom" har en bakgrundsstrof som repeteras flera gånger och jag känner igen den "everybody's freeee, feel good". Nånstans i minnet kopplas det ihop med Blümchen men jag kan inte sätta fingret på vad eller ilken låt. Hjälp någon?

 

Jag har skrivit på kontraktet till enkelrummet, men det blir svårare och svårare att säga nej till valpisarna, vi har sju hanvalpar kvar och de måste säljas. Tur att jag inte kan ta nån eftersom det är förbjudet med husdjur i enkelrum.

 

Reeeespect

 


Kommentarer
Postat av: Hull

Oh, du har så rätt! Det förklarar varför jag tyckt mig känna igen Relax (Take It Easy)...

Postat av: Lollerskates

För Mika skriver nog all sin musik själv

2007-08-13 @ 01:09:28
Postat av: Elin


Vill inte föra det svårare för dig.. men du får gärna ta en av hundvalparna och ha den hos mig. ;)
Längtar till gbg & dig!... kramar

2007-08-13 @ 02:09:13
Postat av: Lisa

Så kul att du hittade en lägenhet ! Hoppas det blir jättekul för dig nere i göteborg, Linda!

2007-08-13 @ 18:09:42
URL: http://lisalisans.blogg.se
Postat av: Emilia


Ser så fram emot att ses i Götet igen på vårt Masthugget...
Lyckat med rum o allt även om jag förstår precis hur svårt det är att lämna valparna!
Tänk att jag inte upptäckt din underbara blogg förnst nu. (får skämmas men skyller på att jag fortfarande dissar det här med att ha en skärm...)
Här kommer ett litet förslag: Bad i Götet, typ sisjön, en solig höstdag ganska snart?
Puss o kraam

2007-08-14 @ 14:41:20
Postat av: Vidar

Mysmys

2007-08-14 @ 20:34:20
URL: http://my.opera.com/vidararonsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback