Det man trodde att man visste...

Det är mycket jag inte vet om Sverige när vi sitter i vårat hus och diskuterar olika intressanta saker.
Jag trodde jag hade bra koll på lagar, ekonomi och normer men inser att jag är osäker på väldigt mycket.
Är den fria aborten i Sverige gratis?
Kostar det pengar att förlösa barn på BB?
Kan föräldrar poliksanmäla en kille om han är kär i deras dotter? (den här är jag visserligen säker på)
Är det tillåtet att könsstympa kvinnor om det sker under kliniska och humana förhållanden?



Kommentarer
Postat av: karåll

abort- gratis
förlossning - gratis
könsstympning - skitförbjudet. För ett tag sen blev några föräldrar åtalade för just det.

Postat av: Lena H

Att vara på bb (tiden efter själva förlossningen) kostar lite, 80:- per dygn tror jag det är. Jag har inte fått räkningen än... :-D

2007-04-27 @ 19:37:50
Postat av: Lena H

Ja, alltså barn förlöser man inte på bb, utan på förlossningen. Sen flyttas man till bb om man vill eller om det behövs.

2007-04-27 @ 19:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback