Brigthon

Status: City terminalen, smutsig, trött och 9 timmars bussresa väntar.

Brigthon var lika underbart som väntat. Fin stad, efter mitt besök i både Brigthon och Barcelona så har jag kommit på att Sverige är ett fult land med fula städer. Vi bodde på ett Bed and Breakfast hos en mycket konservativ kvinna. Hon bodde i Brigthon för att Sverige hade förändrats så mycket på slutet, det hade flyttat dit så många invandrare och det gick ju bara inte för sig. Hon var royalist när hon var liten. Tur att vi iaf fick god frukost.

Att vara med Sara är alltid bra, hon är så omtänksam och har gjort allt för att jag och Lisa ska trivas. Vi har gått mycket, precis som i Barcelona och jag börjar tro att det bara är i Sverige som vi åker överallt vi ska. Vi har hunnit med shopping, grammatiklektion, träffat dom Sara bor hos och sett lite natur. Fredag var det utgång, en underbar utgång med bra musik. Jag dansade lika galet och mycket som i Barcelona. Lisa och jag skrek sönder halsen på Since you been gone med Kelly! Flickorna hade för små kläder och pojkarna drägglade, det var vidrigt men vad gör man inte för lite bra musik. På lördagen var det klubben Sweden made me som gällde. Svensk festivlamusik att röjja till. Synd för mig att jag inte ens kände igen hälften av alla låtarna och var rätt opepp. Men vad gör väl det?

Resan är slitsam men när man har en resekamrat som Lisa är det coolers. Två nätter på Luton flygplatsen och när vi lämnade Brithon visste vi inte hur vi skulle ta oss till flygplatsen. Det är charmigt att äventyra men det är inte charmigt att betala fler hundra extra för att man inte bokat resor. I framtiden blir det välplanerade ekonomiska resor för min del. Fast jag tror jag kommer misslyckas ganska snart.

Det ska bli skönt att komma hem. Att leva i en väska är jobbigt men underbart. Det är ju dethär jag vill ägna mitt liv åt. Det är skönt att veta att Saras och min relation är oförändrad och att vi ska bo ihop i sommar. Jag kommer fortsätta sakna henne tills hon kommer hem och då ska partyt fortsätta.

Nu måste jag åka hem och åter igen hoppas jag att all snö är borta.
Tack för allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback